söndag 13 juni 2010

Summering vecka fyra

Dags för ännu en summering av hur det har gått så här långt.
Gjorde en första veckan men sen har det inte blivit någon så nu är det nog läge för en igen.

+ Äter bara det jag "får" äta
+ Går gärna promenader och njuter av att röra på mig
+ Har inga problem med att avstå sötsaker
+ Äter hellre en grapefrukt än en godisbit
+ Mår mycket bättre, orkar mer
+ Har inga humörssvängningar pga blodsockerdippar

- Får inte i mig så mycket protein som jag borde
- Händer inte så mycket på vågen som det "borde" göra

Summan av kardemumman, jag fortsätter som jag gör och hoppas på att kroppen gillar läget och släpper iväg övervikten snart. Jag ska vara envisare och vinna den här gången!

Kram
Piff

4 kommentarer:

  1. Denna uppdateringen är perfekt för mig som misströstar idag! Du får mig att komma på bättre tankar. Jag är inte heller helt nöjd med min viktminsking och det är så lätt att vilja ge upp, men f*n heller att jag ska det.
    Är ni färdiga med er viktminskning efter dessa 6 veckor? Jag tycker det är så bra att hänga med på er resa, och jag har långt kvar till min är slut om det ska gå i denna takten:)

    SvaraRadera
  2. Betydligt fler plus än minus ju! Du kommer vinna! :)

    SvaraRadera
  3. Klart vi inte ska ge upp! Då har vi ju gjort det här förgäves och det vill vi ju inte. Jag, Piff, har ca 14 kg kvar så min resa tar inte slut här. Puff är snart klar men sen är det ju nästa resa för henne, att hålla vikten! Vi kämpar ihop tycker jag :-) Har du nån blogg?

    SvaraRadera
  4. Så bra det låter. Jag har nog också en 14 kg kvar, jag är bara osäker på om jag ska ner så långt. Men MINST 11 kg till! Så det lär ju ta ett tag.
    Min blogg heter www.swedemadeleine.blogspot.com

    SvaraRadera