tisdag 8 juni 2010

Studenttider

Nu närmar sig studenten med stormsteg och jag har blandade känslor. Det lilla trollet som låg i min famn för snart 18 år sen är nu en stor tjej och nu är hon vid en punkt i livet som jag själv kommer ihåg väldigt väl, då var man ju vuxen.! Vart tog tiden vägen? Jag har ju inte hunnit bli så mycket äldre på de här åren.........konstigt

I morgon och på torsdag är jag ledig för att fixa att som behövs för den stora dagen/kvällen! Vi får hålla tummarna för att vädret är med oss och att studenterna får sol och värme på sin stora dag. I morgon är också Puff tillbaka från sin Spanienresa. Ska bli spännnande att höra hur hon har haft det!

Som grädde på moset så har jag dragit på mig nån typ av förkylning. Sitter lite i halsen men mest i kroppen, värk överallt. Turligt nog så går det bort med panodil. Men visst är det konstigt, så funkar det i alla fall för mig, att när jag inte mår bra - då kommer lusten att vilja "trösta" sig med något onyttigt fram igen. Har lyckats stålsätta mig själv och tänka att jag egentligen inte vill ha det här och att kroppen inte kommer må bättre av att jag stoppar i mig massa onödigt - skönt att det faktiskt funkar den här gången trots suget.
Tyvärr blev det ingen promenad idag eftersom jag mår som jag gör så stegmässigt kommer nog detta bli den sämsta dagen hittills........

kram
Piff

2 kommentarer:

  1. Man blir alltid sugen på sötsaker när man är trött eller sjuk. Det är för att serotoninhalten i hjärnan sjunker! Men stå emot, det klarar du!

    SvaraRadera
  2. Aha, tack det känns ju skönt att veta! Då är det nog ännu lättare att stå emot :-)

    SvaraRadera