torsdag 17 juni 2010

Puff:s måbra lista

Min lista på vad jag har lärt mig under dessa GI veckor om mig själv och om min kropp.
1. Morgonpromenader, det är så skönt och sätter fart på kroppen och knoppen. Går jag inte så blir jag hur seg som helst hela dagen.
2. Frukosten, om jag äter en stadig frukost med mycket protein så står jag mig ända till lunch. Har lagt till två kokta ägg till mina yoghurt och hallon.
3. Inte sugen på några kakor, bullar eller liknande. Det jag suktar efter är mer jordgubbar och grädde i så fall.
4. Inget som helst behov av ris, pasta eller potatis. Tycker det är lika gott med en god sallad till min grillade kyckling eller köttbit, och framför allt så är det minst lika mättande. När jag tidigare åt potatis så blev jag hungrig igen efter någon timme och var i skåpen och rev.
5. Fått mycket mer energi och orkar ta tag i saker som behöver göras i hemma och i trädgården. Har kommit på att jag tittar mycket mindre på TV:n. Har kanske lite att göra med att det är sommar. :-)
6. Min mage har blivit mycket bättre. Jag har alltid upplevt att jag varit svullen och uppblåst på eftermiddagen och "bubblig". Men det har helt försvunnit.
7. Framför allt att jag har klarat av att gå ner i vikt. Att mitt mål som tidigare har känts så svårt att nå helt plötsligt inte alls är långt borta.

Så även om jag kanske bara har ca 2-3 kg till att gå ner så kommer jag ändå att fortsätta hålla mig ifrån kolhydrater till stor del. Möjligtvis kommer det bli lite färskpotatis och kanske någon rågkuse vartefter men inte varje dag. Mina promenader kommer jag att forsätta med samt att jag kommer lägga in fler löppass. Ska ju springa tjejmilen i september :-)


Kramar från Puff

1 kommentar:

  1. Låter som en riktigt bra plan! :) Jag gillar att ni är så positiva, det är en stor anledning till att det går så bra för er! :)

    SvaraRadera