måndag 7 juni 2010

6,5kg

totalt sedan den 29/4 och 4 kg sen den 17/5 :-)
Var och köpte klänning till äldsta dotterns student på torsdag och jag känner mig faktiskt fin i den! Tänk vad skönt det ska bli när målet är nått. Den här gången känns det faktiskt nåbart!

Har gått och gått i helgen, igår blev det t o m två promenader och totalt 17.600 steg. Trodde det skulle bli tufft att gå till jobbet i morse pga träningsvärk men det funkade.

Idag har jag hittat ett sätt att komma upp i den proteinnivå som jag faktiskt behöver. Det blev en tonfiskröra till frukost när jag kom till jobbet. En halv burk tonfisk, ett mosat ägg, 1 dl keso och 1 msk majonäs. Gott och mättande :-)
Till lunch blir det en stor kycklingfilé och en curryröra på majonäs, creme fraiche och gul currykrydda.

Idag har sommaren glömt bort oss och det är mulet och lite kallare än vad det har varit på senare tid, hoppas den hittar tillbaka till oss i alla fall på torsdag!

Ha en toppenbra dag
kram
Piff

3 kommentarer:

  1. RIKTIGT bra jobbat, grattis! :) Är så imponerad över hur bra ni sköter er och er positiva inställning. :)

    SvaraRadera
  2. Grattis! Superbra ju!!!

    SvaraRadera