onsdag 16 juni 2010

På väg mot en ny livsstil

Jag tror jag är på väg mot att ha brutit massor av ovanor och nu är på väg mot en ny livsstil :-)
Att sitta i soffan på kvällen innebär inte automatiskt att jag måste stoppa något i munnen längre - vilken lättnad det är på nåt sätt.
Mina promenader till jobbet på morgonen är numera bara något jag ser fram emot inte något jobbigt. Eftersom jag och maken har skapat samma vana på helgerna så vet jag att vi kommer fortsätta men den även på semestern som snart nalkas. Det bådar gott för både vikt och ork framöver.
Jag ser inte heller längre godis, kakor och andra sötsaker som något jag saknar och kommer få äta när jag väl är klar. Nånstans inom mig så vet jag att jag mår mycket bättre av att äta så lite socker som möjligt och att i det här läget äta en bulle eller nåt annat sött kommer för mig förmodligen vara ganska förödande. Jag får helt enkelt se det som att jag är allergiskt mot socker och att jag blir sjuk av det. Framöver kommer jag självklart att lägga till lite kolhydrater men det kommer i så fall att vara bra val för mig. Vad som är bra val för mig tror jag inte självklart är bra val för någon annan. Vi är ju alla så olika......
Efter mina 6 veckor med Beach 2010 så är jag nog kanske inte redo att komma ut ur vassen ännu men en god bit på väg. Nästa sommar kommer jag definitivt att finnas längst fram på stranden och känna mig snygg, men det gör faktiskt inget att jag inte är där ännu. Jag vet att jag kommer att komma dit den här gången och det känns så himla bra :-)

Det var lite flum så här på förmiddagen från Piff

3 kommentarer:

  1. Haha, oj nu kommenterade jag från mitt privata konto - det var ju inte meningen. :)

    SvaraRadera
  2. Såhär skulle det stå:

    Åh vad glad jag blev av att läsa det här! Och jag är fullständigt övertygad om att du menar varenda ord och faktiskt kommer fortsätta på den här stigen resten av livet! Riktigt bra jobbat, för att gå ner i vikt är inte det svåra - det svåra är att verkligen ändra om hela sin livsstil och faktiskt fortsätta på samma bana resten av livet!

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Visst är det så! Det är en livslång resa och inget som man kan slå sig tillro med bara för att man är i mål viktmässigt.

    SvaraRadera