söndag 1 augusti 2010

Nu är det slut.....

på semestern :-(
Hur kan dessa fem veckor redan vara slut, jag fattar ingenting. Men det är ju inte något att gräva ner sig för egentligen. Nu är det ju resten som gäller och det är nog enklare att ta dessa kilon när man har fasta rutiner att gå efter än att ha semester.

Semestern har i alla fall varit helt underbar. Vi har haft de bästa veckorna på år och dagar när det gäller sol och värme (om man ska klaga lite så har det varit svårt att ibland ta sig för saker i denna värme).

Sen sist så har vi besökt Parken Zoo i Eskilstuna, lite av en besvikelse eftersom vi bor nära Kolmårdens djurpark och därmed besökt parken ett antal gånger under årens lopp. Det fanns ju inga djur i Parken Zoo :-(. Eller i alla fall nästan inte några. Vi såg många burar men var djuren hade tagit vägen vet vi inte. Trots allt var det ändå en mysig dag och vi hade trevlig ihop hela familjen. Ur GI-synpunkt finns det nog bättre ställen. Åt korv utan bröd och hur man kan köpa en korv med bröd för 20 kr, en korv utan bröd för 12 kr och ett korvbröd för 6 kr överstiger mitt förstånd. Vem vill köpa en korv med bröd för 20 kr när man kan få detsamma för 18 kr om man köper delarna separat......... hmmmmm - måste vara värmeslag ;-)

Vi har också varit på High Chaparral och det var verkligen jättekul. Vi hade perfekt väder med ca 17 grader och lite småmulet. Var toppen att gå i. Här finns det så mycket för barn att titta på och att göra (och vuxna med för den delen, såg många som hade klätt ut sig som inte hade barn med sig). Det var en jättemysig dag och vi hade toppenkul hela familjen! Bodde på hotell och träffade gamla bekanta på vägen hem som vi inte hade sett på säkert åtta år. Hur mysigt som helst :-)

Hur har det då gått med maten, ja den största delen av semestern har gått jättebra. Har matmässigt ätit jättebra förutom de dagar som vi har varit på utflykter då det tyvärr inte har funnits så bra alternativ som jag hade velat. Har inte heller orkat göra matsäck att ta med mig men så får det vara på semestern. Totalt har det väl blivit ca 1 kg som jag har att ta bort men det är mest vätska från det något ökade kolhydratsintaget under den här perioden.

I morgon börjar jag om med rivstarten och kör den i sex veckor igen. Därefter kommer jag att gå över i Nystarsfasen. Jag kommer öka tränings/motionsdosen framöver och inkludera olika typer av träning, inte bara promenader.

Summasumarum: Jag känner mig taggad att ta ett "nytt" tag, är nöjd med sommaren och mina matval (trots allt). Är stolt över att inte ha fallit av "vagnen" som jag brukar göra och få börja om - hur jobbigt är inte det.........

Hoppas ni har en bra semester eller har haft och att ni känner er lika taggade som jag att köra järnet tills vi är i mål!
//Piff

1 kommentar:

  1. Hallå där! Nu är jag också tillbaka från semestern, har varit ledig i två veckor och inte varit inne på er blogg, därav inga kommentarer. :) Men nu är jag tillbaka och ska läsa ikapp! Kul att ni håller igång GI fortfarande och det låter som att semestern har varit perfekt. :)

    SvaraRadera