onsdag 18 augusti 2010

Full rulle

Nu är det full rulle igen. Tur att man har hunnit vila upp sig i sommar.
I helgen lyckades maken och jag snika åt oss lite egentid och drog till Yasuragi. Vi fick en helt fantastisk tid där med underbart väder som gjorde att vi kunde sitta ute till elva på kvällen utan att frysa och inte en mygga i sikte. Fick verkligen chansen att vara ner ännu lite till så det var toppen!
Resandet till Sthlm har börjat igen och jag vet inte om det kommer att hålla i sig i höst. Det känns så, vilket innebär att jag måste planera min tid noga......... Matlådor måste bli ett måste för att klara det här.
Härom morgonen åt jag en frukost som jag stod på mig till halv tre på em. Jag tog två kokta ägg, smälte lite smör och mosade ihop äggen med, blandade i lite majonäs, lite grädde, en halv saltgurka och en hel burk tonfisk i vatten. Gissa om det var mättande!!!!! Ojojoj - perfekt resmat om man vet att man inte kan få i sig nåt på ett bra tag. I morse gjorde jag samma sak men den hamnade visst på köksbänken hemma, tur att tjejerna var hemma och kunde ställa in den i kylskåpet och tur att jag hade en burk keso stående på jobbet. En burk keso med apelsin funkade kanon det med och jag stod mig bra på det också.

Nu ska jag ta tag i resten av dagen och se till att det där motionspasset med Wii-spelet blir av i kväll! Jag lovar att berätta i morgon.......

Tjingeling
Piff

1 kommentar:

  1. Så kul att se att ni kör på med GI och inte trillar tillbaka i dåliga vanor! :)

    SvaraRadera