tisdag 24 augusti 2010

Matdagbok och viktuppdatering

Nu är jag tillbaka i verkligheten igen. Barnen ska till skola och dagis så det är inga lugna mornar längre. Jag som brukar få ha tidningen i fred på morgonen och i lugn och ro äta min frukost. Visst är det skönt med semester men det är lite skönt med rutiner också.
Under semestern har jag i perioder varit duktigt och gått ut och gått innan frukosten. Tänkte ta tag i det även nu när jag jobbar. Men jag tror att vi måste komma in i våra morgonrutiner lite först innan jag kan starta med det. 05.00 (kl 08.00 under semestern) brukar klockan ringa och sedan är det bara att sätta på kaffet och på med träningskläderna. Men det får nog bli nästa vecka tror jag.
Jag ska få bort de sista kilona (ca 5 kg) så från och med nu kommer jag att uppdatera min vikt varje onsdag och även skriva in vad jag äter varje dag i en matdagbok här på bloggen (en av flikarna i överkanten). Vi ska på 40 års fest i oktober så då har jag som mål att jag absolut ska vara klar. Men det borde jag klara av det är nästan 8 veckor dit.

Ni får peppa oss ordentligt nu!

Kram Puff

4 kommentarer:

  1. Det låter som en bra plan! Jag väger mig också på onsdagar, för jag tröttnade på att måndagar alltid är dagen då allt blir bättre på. Onsdagar borde vara lika bra!
    Heja oss:)!!!

    SvaraRadera
  2. Inte tappa rutinen nu! :) Det låter bra att sätta igång nästa vecka, men skjut inte på det mer! Du vet hur skönt det är att få in det som en rutin! Kämpa på! :)

    SvaraRadera
  3. Ja vi tog faktiskt en provomgång i morse kl. 05.15. Men det var segt att komma upp. Absolut ska jag försöka få in det som rutin igen, för det är så himla skönt efteråt.

    / Puff

    SvaraRadera
  4. Åh, vad duktig du är! Bara 5 kg kvar! Lyckost...

    Denna beachbrud skulle vilja gå ner minst tio kg till... Nåja, det ska väl ordna sig inom sinom tid.

    SvaraRadera