måndag 9 augusti 2010

Nygammal hobby

I förra veckan bestämde jag mig för att ta upp en gammal hobby. Jag beställde garn och mönster till en jättesnygg tröja. Nu längtar jag efter att det ska komma så att jag kan sätta igång! Jag hoppas att suget efter att stoppa i mig nåt vid tv´n på kvällarna nu försvinner när jag kommer att ha nåt att pyssla med istället!

Helgen som gick var ingen som gick till historien när det gäller karaktär. Det slank ner både det ena och det andra. Maten brukar oftast funka kanon men det är det andra som det är värre med ibland och i helgen var det ett sånt tillfälle. Nu är det på sätt och vis tur att semestern är slut och att de goda vanorna kan börja ta större och större utrymme i livet igen. Nu släpper jag helgen och blickar framåt igen och tar fasta på det som har varit bra istället för det som har varit dåligt.

Att inte ge upp är en vinst i sig!
Piff

2 kommentarer:

  1. Helt rätt tänkt, ingen idé att gräva ner sig i sina "misslyckanden". :) Och bra idé med stickningen där, det blir mycket lättare att motstå om man har nåt att pyssla med.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas verkligen det! Nu ska garnet och mönstret bara komma också :-)

    SvaraRadera