torsdag 12 augusti 2010

Motion

Är visst A och O om jag ska kunna gå ner i vikt. Det har blivt lite si och så med promenaderna i slutet av sommaren och det känns som att det påverkar min viktnedgång negativt. Under alla gånger som jag har gått ner, med olika metoder, så har det alltid gått bäst när jag har kombinerat det med motion.

Idag fick jag äntligen till promenaden till jobbet igen, kan inte säga att det var nåt jag längtade efter och hade lust med när jag tittade ut genom fönstret och regndropparna hängde i luften men jag vet nu att om jag inte tar tag i det på en gång så går dagarna en efter en och sen är jag snart tillbaka i samma läge som jag var innan Beach2010 och det vill jag ju inte :-). Alltså, i med kaffet, fixa i ordning frukost att ta med - ett kokt ägg och turkisk yoghurt blandat med grädde och lite kokos och så kanel och en halv apelsin. Sen var det bara att strunta i att jag inte ville gå och ge mig iväg - och tänk, det var ju skönt!!!!!! Nu känns det jättebra och jag känner mig verkligen nöjd över att ha gjort det!

Nu när vardagen har kommit igång, i stort sett, så ska jag se över hur jag ska kunna lägga upp ett par extra träningspass i veckan så att målet blir verklighet. För den här gången ska det verkligen ske, det har jag gett mig den på!

Kram
Piff

1 kommentar:

  1. Man glömmer så lätt hur skönt det faktiskt är, det är därför det är viktigt att hålla vanan vid liv. :)

    SvaraRadera