måndag 2 augusti 2010

Regnet det bara öser ner......

Vilken dag :-(
Vaknade i morse med tanken att det skulle bli en morgonpromenad men den gav jag upp ganska snabbt. Regnet vräkte ner och det lockade faktiskt inte alls att gå ut........Har hållt på i samma tema hela dagen men vi fick en kortare promenad framåt kvällen då det var uppehåll en liten stund :-)

I kväll har jag testat nåt nytt. Vi skulle ha köttfärssås och spagetti till kvällsmat - spagetti är ju något som jag givetvis inte äter längre men kände att köttfärssås och sallad var lite tråkigt. Kom då på att jag läst någonstans att man kan göra "pasta" av zucchini så det gjorde jag. Skar strimlor av zucchinin med osthyveln, kokade upp vatten och salt och lade i zucchinin i knappt 2 minuter. Tog upp dem och lade på köttfärssås och ost - mums :-) Det blev riktigt gott och ett bra substitut till pasta tycker jag. Det gäller nog att vara snabb så zucchinin inte ligger i för länge för då blir det säkert inte lika gott, bättre för kort tid än för lång tror jag. Nu ska jag bara se om jag står mig på detta eftersom köttfärssåsen inte är så fet.

Funderar på att börja lägga upp lite recept på vad jag/vi har ätit under den här tiden. Vi får se :-)

Nu får vi hoppas att regnet tänker försvinna och ge plats för solen igen!
Trevlig kväll
Piff :-)

1 kommentar:

  1. Åh vad gott det lät! Lägg jättegärna upp dina recept, i alla fall jag är alltid på jakt efter ny inspiration.

    Annars är konstigt nog köttfärssås och sallad helt okej. Brukar äta tacosrester utan tortillabrödet som matlåda ibland, bara gegga ihop allt och äta. :)

    SvaraRadera