måndag 19 juli 2010

Lite om ditt och datt

Kan verkligen rekommendera Lådbilslandet i Nykvarn om man har en bilintresserad son eller dotter för den delen i åldrarna nånstans mellan 2 och 8. Vi var där med vår lille grabb på 3,5 år. Han bara älskade det :-)
Så himla häftigt att se små barn åka runt i bensindrivna fordon och undvika att i de flesta fall krocka med varandra trots mängden bilar på vägarna. Han hann med att åka lastbil, långtradare, brandbil, traktor med släp, motorcykel och så var han lokförare på tåget som fanns där! Många roliga minnen att ta med sig hem och prata om länge länge :-)
Äldsta dottern köpte Wii EA Sports Active häromdagen och där finns det ett 30-dagars program som jag har hakat på. Har kört två gånger och har världens träningsvärk i lår och armar! Ett riktigt kul sätt att träna tycker jag :-)
Var på bröllop i lördags och lyckades synda lite ;-)
Det syntes direkt på vågen kan jag säga men skärpte mig rejält under söndagen och vips så var jag tillbaka på samma vikt som innan. Känns skönt att kunna ta tag i det direkt, något som jag verkligen inte har gjort tidigare.
Sen i går så har vi återupptagit morgonpromenaderna och så har jag som sagt börjat 30-dagars programmet samtidigt som jag har skärpt matintaget igen så nu hoppas jag på att det ska ge resultat på vågen framöver!

Ha det bra i sommarvärmen
hälsar Piff :-)

1 kommentar:

  1. Härligt med semester jag vill också vara ledig ...
    Jag provade en hemmaträningsdvd från iForm som jag fick häromdagen. Tänkte att det ger väl inget, men det var faktiskt bra. Jag blev helt genomsvett. Sen gäller det ju att få vara i fred från den lille och hundarna ;-) så lycka till Wii programet.
    Kram Puff

    SvaraRadera