onsdag 7 juli 2010

Tjejmilen 5 sep

Jag hårdtränar inför Tjejmilen, eller det är väl att ta i... Men jag var faktiskt ute och sprang hela 6,5 km igår kväll och då avslutade jag med en mastodont backe som är väldigt brant (har knappt orkat cykla uppför tidigare). Men jag var faktiskt inte helt slutkörd när jag kom upp. Det är en så stor skillnad att springa nu mot tidigare. I och för sig har jag sprungit till och från sedan i mars/april, men att jag har tappat ett antal kilo gör nog sitt till också.

Det är himla kul att mäta sin runda man sprungit och även se hur mycket kalorier man har förbrukat. Jag brukar kolla mina rundor på http://www.iform.se/ Det är ett jättebra verktyg som jag varmt rekommenderar.

Kommer att springa 3 ggr/vecka och försöka öka längden på mina rundor successivt. Jag kommer även att gå mina morgonpromenader så ofta jag bara kan.

Är det någon mer som ska springa som har några bra tips på träningsupplägg?

Flåsiga kramar Puff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar