måndag 12 juli 2010

Tiden rusar iväg

Nu har det redan gått två veckor, inne på den tredje, på semestern och vilka veckor det har varit. Vädret har ju varit kanon (ibland kanske nästan lite väl varmt men inte ska man klaga).
Hur har det då gått med maten, motionen och annat dessa veckor - jo maten har varit lätt att hålla, däremot har det väl tyvärr slunkit ner en och annan glass i värmen och ett par glas vin på kvällarna. Det märks på vågen för där har det inte hänt någonting på snart tre veckor. Bra i och för sig att det inte har gått uppåt men jag hade nog blivit lite gladare om det hade hänt något ändå. Mitt mål för semestern får nog ändå bli en liten viktnedgång för att sen ta ett rejält tag när jag börjar jobba igen. Motionen har det ju varit sisådär med. Första veckan gick det bra men förra veckan var det svårare att orka ut. I förrgår så dog min stegräknare så nu måste jag ut och köpa nytt batteri för jag gillar verkligen att ha den med mig och på så sätt ha lite koll på hur mycket jag rör på mig under en dag. Stegräkaren som vi har haft genom vår stegtävling på jobbet har ett 7-dagars minne vilket gör att man lätt kan ha koll på hur mycket man har gått den senaste veckan.

Summan av dessa två veckor är alltså, helt ok! Jag är nöjd med mig själv - visst hade jag kunnat vara mycket mer strikt men jag har hållt det på en bra nivå och inte svävat iväg och tänkt bara det här och bara det här för att sen vara i full gång igen med mitt dåliga ätande. Nu är det på en bra nivå och det är verkligen en seger för mig :-)

Njut av värmen:-)
Sköt om er!
kram Piff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar