torsdag 20 maj 2010

Keep on walking....

Det går rätt hyfsat med maten tycker jag och mina promenader till och från jobbet. Däremot kan det vara svårt att komma på bra rätter att laga. Det blir lite enformigt emellan åt. Nästa vecka tänker jag nog försöka följa matsedeln som GI Viktkoll har gjort för att få lite variation.
Idag har jag ätit
Frukost: 2 oopsisar (äggbröd) med ost, smör och saltgurka, omega 3 tabletter och en kopp kaffe.
Lunch: Rester från gårdagens grillning:-) kycklingfilé, mozzarella, basilika, körsbärstomater och en klick med tzatziki.
Mellanmål: Ett litet päron
Middag: GI hamburgare med salladsblad, tomat, gurka och ost 

Sonen fyller år i helgen, så jag klurar på vad jag kan äta när alla andra smaskar tårta och bullar. Jag provade att göra kokostoppar. Jag blandade 
1 ägg, 3 dl kokos och 25 gr smör och in i ugnen i ca 12 minuter. Sedan doppade jag dem i lite mörk choklad. Lite socker hade nog gjort dem lite godare men nu var de helt utan kolhydrater :-)
Har ni något tips på fika till oss ej kolhydrat ätare så tas det tacksamt emot.

Ha det bra där ute och lycka till med Beach2010 ni också!

Kram Puff

2 kommentarer:

  1. Finns en hel del efterrättsrecept i vår receptbank. Chokladmousse tex, med mörk choklad och grädde. Kan det vara något?

    SvaraRadera
  2. Ja grädde och mörk choklad är jättegott.
    Då kanske alla vill ha min mousse så jag inte får ha den ifred. :-)

    SvaraRadera