fredag 21 maj 2010

Äntligen fredag!

Den här veckan har känts ganska lång, inte så vanligt faktiskt men å andra sidan har det inte varit en vanlig vecka heller.

Jag har gått mina promenader till jobbet, har varit jätteskönt och förhoppningsvis är jag på väg att få till en bra vana där! Tur att vädret är med mig. Jag har lyckats äta bra hela veckan utan att falla ur ramarna och petat i mig något som jag inte borde - känns jättebra och jag är faktiskt nöjd med mig själv. Nu är det helg så det gäller att hålla i den känsla jag har haft.

I kväll blir det grillad ryggbiff med en sallad på färsk spenat, gröna ärtor och skivad parmesan. På det en dressing med olja, citron och riven vitlök :-) Ett glas bubbelvatten till det och kvällen är gjord. Tror nog att det blir en liten chokladmousse gjord på marabou´s 86% choklad. Verkligen god - något som jag inte alls trodde när jag köpte den. Gillar egentligen inte mörk choklad men det här var undantaget (eller också så har mina smaklökar börjat att förändras vem vet ;-) )

Ha en trevlig kväll och helg
önskar Piff

1 kommentar: