tisdag 14 december 2010

Följetongen fortsätter

Ännu en vecka har gått av hostande och hostande. Nu har det också inneburit att jag börjar känna av på kläderna att jag inte har kunnat träna på nästan 6 veckor. Under tiden jag tränade kunde jag slarva lite med maten och ändå stå still i vikt.

Trist när det inte ger med sig och trist att mina tankar om en lite mer välbyggd kropp till jul nu har gått om intet.
Har i alla fall skärpt till mig lite med maten nu och äter bättre igen. Igår gjorde jag en jättegod köttfärsröra, inte helt GI vänlig då det var majs i men gott :-)

Fräste köttfärs och vitlök och lite buljongtärning. Tillsatte en burk krossade tomater med chili och lät det koka ner lite. Salt och andra kryddor efter behag. Hade själv i oregano.Hade i hackad lök, hela champinjoner från burk (delade i två delar per champinjon) en liten burk majs och i slutet så lade jag i färska broccolibuketter och en matsked creme fraiche. Hade lite riven ost på och åt ur en soppskål. Mums vad gott :-)

Ikväll vet jag inte riktigt vad det kan bli. Funderar på fisk men det äts inte av alla i familjen så jag får fundera lite till.

Håll nu tummarna för att hostan försvinner så att jag kan börja träna igen.

//Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar