tisdag 23 november 2010

Strategi inför jul

Jag har haft ett litet upphåll ett tag. Men tänkte vara lite mer aktiv här på bloggen och uppdatera hur det går. Jag blev oerhört inspirerad av Biggest Loser igår. Hur lyckas man gå ner 75,5 kg på 5 månader, det måste vara rekord.

Min strategi är att enbart äta 3 mål om dagen dvs. frukost, lunch och middag. Jag äter inget bröd, ris och pasta (LCHF/GI). Om jag råkar göra det så kommer magont som ett brev på posten. Jag kommer att uppdatera min Matlogg varje vecka. Min vägning kommer att vara på torsdagar framöver och förhoppningsvis så kanske jag lyckas ta bort de sista kilona.

Vad gäller träning så ska jag försöka att röra något på mig varje dag. Även om det bara blir en snabb promenad. Var på Ki Jympa på friskis i förra veckan och det var ett pass som var rikigt kul. Det kommer jag absolut testa igen.

/ Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar